Utfordringen
Oakland Norge har de siste årene vært i kraftig vekst, og det var et stort behov for et enkelt system som kunne håndtere kompleks logistikk og netthandel. De manglet et komplett system som var tilpasset deres behov og ingen av systemene de prøvde fungerte optimalt.
Løsningen
InSoft utviklet en løsning som var spesialtilpasset Oakland Norge sine behov. Nå har de et logistikksystem i TouchTime som gjør hverdagen enklere og gir rom for vekst.
Størst på hagemøbler
TouchTime gjør lagerstyring og arbeidshverdagen enklere for de ansatte i Oakland Norge. De har i dag et tilpasset ERP-system som håndterer all varelogistikk.
Helge Eikeland sitter fast i rushtrafikken på vei hjem fra jobb. Han logger seg på ERP-systemet til Oakland Norge via touch-skjermen i Teslaen og sjekker statusen til bedriften (i sanntid). Han ser noe som må fikses, og med noen enkle tastetrykk er det gjort.
"Vi er jo kommet til 2025 med dette systemet", utbryter han i telefon med daglig leder i InSoft, Jan-Gunnar Hole.
"Vi har fått bygget et system som passer bedriften perfekt og forenkler hverdagen vår mye. InSoft har en kjennskap til bransjen og en forståelse for logistikkutfordringene vi slet med, noe som var ekstremt viktig for å kunne utvikle et unikt og godt system", sier Helge.
Et tilpasset ordresystem som gir verdifull innsikt
Med fem merkevarehus spredt over hele Norge og netthandelsportalen oakland.no som skal håndtere ordrer, er det viktig å ha kontroll på hvor mange varer og hvilke spesifikke varer som man må bestille i tide for ikke å gå tom.
"I dag har vi en leveringstid på 3-7 dager, men vi ønsker å bli enda bedre og mer effektive sammen med InSoft, og jobber mot å ha en leveringstid ned i 1-3 dager i løpet av neste år."
Dette er mulig med et system som TouchTime til grunn. Helge kan da gå gjennom og analysere dataene som systemet lagrer for å finne ut hvor det er mulig å spare inn tid (og penger).
ERP tilgjengelig på alle plattformer
"Det er helt fantastisk at jeg har enkel tilgang til alle firmaene på mobilen og kan selge og drifte alt i systemet fra mobilen, og det fungerer!"
"Nå som siste versjon av iPad har kommet med flere muligheter, vil vi kunne få til mer effektive kassaapparater ved å benytte TouchTime direkte i kjøpsprosessen også."
"Alt er i skyen og vi slipper å ha en serverpark. Vi jobber mer og mer for å komme oss vekk i fra den stasjonære, gamle måten å jobbe på som er å jobbe bak en pc. Vi ønsker å komme ut og gjøre unna administrasjonsoppgavene mens vi er på farten. Det blir helt vilt bra", forklarer Helge entusiastisk.
Et ERP-system som følger bedriftens utvikling
"Vi hadde ikke klart denne veksten uten InSoft i ryggen. Jeg er svært fornøyd med servicen og at vi har fått utviklet et godt system tilpasset oss. Den personlige oppfølgingen gjør at det føles betryggende. For oss er TouchTime i ferd med å bli alfa omega", sier Helge.
Vil du vite mer?
Ta kontakt!