OAKLAND NORGE

ERP-system med god lagerstyring

Utfordringen

Oakland Norge har de siste årene vært i kraftig vekst, og det var et stort behov for et enkelt system som kunne håndtere kompleks logistikk og netthandel. De manglet et komplett system som var tilpasset deres behov og ingen av systemene de prøvde fungerte optimalt.

Løsningen

InSoft utviklet en løsning som var spesialtilpasset Oakland Norge sine behov. Nå har de et logistikksystem i TouchTime som gjør hverdagen enklere og gir rom for vekst.

Størst på hagemøbler

TouchTime gjør lagerstyring og arbeidshverdagen enklere for de ansatte i Oakland Norge. De har i dag et tilpasset ERP-system som håndterer all varelogistikk.

Helge Eikeland sitter fast i rushtrafikken på vei hjem fra jobb. Han logger seg på ERP-systemet til Oakland Norge via touch-skjermen i Teslaen og sjekker statusen til bedriften (i sanntid). Han ser noe som må fikses, og med noen enkle tastetrykk er det gjort.

"Vi er jo kommet til 2025 med dette systemet", utbryter han i telefon med daglig leder i InSoft, Jan-Gunnar Hole.

Helge er leder for Norges største leverandør av hagemøbler, Oakland Norge. For noen år tilbake var bedriften på jakt etter noen som kunne løse problemene de hadde med utfordrende varelogistikk og netthandel. Alt annet de prøvde var dyre og kompliserte systemer som skulle virke for “alle”. Deres behov krevde et system med ekstreme tilpasninger for å få løst alle problemene i logistikken og hele verdikjeden.
For noen år tilbake kom han i prat med Jan-Gunnar Hole i InSoft og de ble enige om at de skulle utvikle en løsning som kunne svare på utfordringene bedriften hadde.

"Vi har fått bygget et system som passer bedriften perfekt og forenkler hverdagen vår mye. InSoft har en kjennskap til bransjen og en forståelse for logistikkutfordringene vi slet med, noe som var ekstremt viktig for å kunne utvikle et unikt og godt system", sier Helge.

Et tilpasset ordresystem som gir verdifull innsikt

Med fem merkevarehus spredt over hele Norge og netthandelsportalen oakland.no som skal håndtere ordrer, er det viktig å ha kontroll på hvor mange varer og hvilke spesifikke varer som man må bestille i tide for ikke å gå tom. 

Et tilpasset og forenklet ordresystem gjør at de til enhver tid har full kontroll på hvor mange varer som er på lager, hvor de befinner seg og hva som blir solgt. I slutten av en periode spør systemet om du behøver å bestille den varen som det er gått tomt for. 

"I dag har vi en leveringstid på 3-7 dager, men vi ønsker å bli enda bedre og mer effektive sammen med InSoft, og jobber mot å ha en leveringstid ned i 1-3 dager i løpet av neste år."

Dette er mulig med et system som TouchTime til grunn. Helge kan da gå gjennom og analysere dataene som systemet lagrer for å finne ut hvor det er mulig å spare inn tid (og penger). 


ERP tilgjengelig på alle plattformer

Alle ansatte og samarbeidspartnere har enkel tilgang til TouchTime når og hvor det trengs, uten å måtte installere egen programvare. Det er viktig for Oakland Norge at systemet fungerer på alle enheter, og spesielt på mobilen, som de aller fleste bruker aktivt i dag. 

"Det er helt fantastisk at jeg har enkel tilgang til alle firmaene på mobilen og kan selge og drifte alt i systemet fra mobilen, og det fungerer!"

Helge har utstyrt flere av de ansatte med iPad-er, og har et ønske om å etter hvert få byttet ut kassaapparatene og kun bruke iPad. 

"Nå som siste versjon av iPad har kommet med flere muligheter, vil vi kunne få til mer effektive kassaapparater ved å benytte TouchTime direkte i kjøpsprosessen også."

TouchTime er en skybasert løsning som sikrer at alle i organisasjonen alltid er oppdatert og tilkoblet, uten at de må tenke på kapasitetsproblemer, driftssikkerhet eller programoppdateringer. 

"Alt er i skyen og vi slipper å ha en serverpark. Vi jobber mer og mer for å komme oss vekk i fra den stasjonære, gamle måten å jobbe på som er å jobbe bak en pc. Vi ønsker å komme ut og gjøre unna administrasjonsoppgavene mens vi er på farten. Det blir helt vilt bra", forklarer Helge entusiastisk.

Et ERP-system som følger bedriftens utvikling

Med 100 prosent vekst i år og i fjor, har Oakland Norge nå et system som følger med og løser utfordringene som dukker opp i en tøff vekstfase for bedriften. 

"Vi hadde ikke klart denne veksten uten InSoft i ryggen. Jeg er svært fornøyd med servicen og at vi har fått utviklet et godt system tilpasset oss. Den personlige oppfølgingen gjør at det føles betryggende. For oss er TouchTime i ferd med å bli alfa omega", sier Helge.

telefon ikon

Vil du vite mer?

Dersom du er i prosess med, eller vurderer, å anskaffe et moderne og fremtidsrettet ERP-system, hadde det vært hyggelig med en prat.
Ta kontakt!
70 25 41 00 Send epost

Se flere av våre kundehistorier

Hole Maskiner

Kundehistorier
Nå er de en levedyktig entreprenørbedrift som flere store ser mot. Men det var ikke situasjonen for noen år siden. Les om tiltakene Hole Maskiner gjorde.
Les mer

Slettvoll

Kundehistorier
Tekstmeldingen fra de ansatte i Slettvoll i Drammen var klar, det nye systemet TouchTime hadde gjort den årlige varetellingen mye mer enkel og effektiv. Etter 2,5 time hadde fire ansatte gått gjennom alle varene i hele butikken.
Les mer

Pla-Mek

Kundehistorier
Med sitt eget spesialtilpassede OEE-system basert på TouchTime kan Pla-Mek måle effektiviteten på maskinene og ha full oversikt over hvordan maskinparken opererer til enhver tid.
Les mer